Jaka jest rola opakowania?

« wróć

Opakowanie wydaje się dla przeciętnego człowieka tak oczywistym i naturalnym elementem produktu, że w zasadzie mało kto, prócz producenta, świadomie poświęca mu na dłużej uwagę. Bo czymże w oczach konsumenta jest opakowanie – pudełko, butelka i nakrętka lub atomizer, dodana jakaś etykieta lub nadruk i tyle. Brzmi prosto, ale wcale tak nie jest.

Opakowania można uznać za niedoceniony element każdego produktu, ponieważ spełniają kilka ważnych funkcji. Po pierwsze i najbardziej oczywiste – opakowanie ma chronić zawartość, tj sprawić by na zawartość opakowania nie oddziaływały czynniki zewnętrzne, zawartość nie uległa zepsuciu, rozlaniu, uszkodzeniu mechanicznemu.

Druga nie mniej istotna funkcja opakowania, to funkcja promocyjna.  Konsument po zakupie przyzna, że nie zwraca uwagi  na opakowanie. Jest to tylko pół prawdy, bo to właśnie opakowanie często zdecyduje czy konsument zakupi ten produkt czy wybierze produkt konkurencyjny. Ładna butelka z ciekawą etykietą i wygodnym zamknięciem, może sprawić, że konsument podświadomie sięgnie po nasz produkt. Opakowania powinny mieć także odpowiednią jakość – chyba nikt nie chciałby wziąć do ręki np. butelki która jest krzywa, pozagniatana, ma nieogradowane ostre krawędzie, ani butelki która jest cała umazana, bo z powodu wadliwego uszczelnienia “gubi” zawartość. Ponadto opakowanie musi być odpowiednie do zawartego w nim produktu - trudno by było zachęcić konsumenta do zakupu np. bardzo drogiego balsamu, który byłby opakowany w staromodne, tanie opakowanie jakie zwykliśmy widywać przy produktach “z dolnej półki”.

Jako producent opakowań z blisko 40 letnim stażem rynkowym mamy świadomość jak ważny dla naszych odbiorców jest nasz produkt. Stale modernizujemy nasze linie produkcyjne, doskonalimy produkcję, dbamy o nasze procedury dotyczące zapewnienia jakości, by zaoferować naszym klientom opakowania najwyższej jakości.

Działając w tej branży nie jesteśmy także obojętni na mody. Stale śledzimy trendy by odpowiedno reagować na potrzeby rynku i pomóc naszym klientom dobrać butelkę oraz zamknięcie, które zwiększą szansę sukcesu ich produktu na rynku. Produkujemy kilkanaście wzorów własnych, ale oprócz tego nasza gama produkcyjna to kilkadziesiąt modeli butelek zaprojektowanych przy współpracy z naszymi klientami. Zapraszamy do współpracy.